Reklamacje

Adres do Zwrotów i Reklamacji – Wybrzeże Kościuszkowskie 45/56, 00-339 Warszawa.

Cherrish lub my – Cherrish spółka cywilna z siedzibą w Warszawie, ul. Racławicka 33/43, 02-601 Warszawa, NIP: 5214032017, REGON: 525924730, będąca operatorem Sklepu Internetowego.

Klient lub Ty – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu Internetowego i zawiera umowę sprzedaży z Cherrish.

Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

Kontaktowy Adres Email – cherrishcontact@gmail.com.

Produkty – rzeczy ruchome dostępne w ofercie Sklepu Internetowego, które mogą być przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Cherrish.

Przepisy Prawa – wszelkie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przepisy, w tym w szczególności Kodeks Cywilny, Ustawa o Prawach Konsumenta oraz Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Regulamin – niniejszy dokument określający zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, prawa i obowiązki Klientów oraz Cherrish.

Sklep Internetowy lub Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.cherrishcompany.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia na Produkty.

Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze wskazaniem rodzaju i liczby Produktów.

  1. W Sklepie sprzedajemy wyłącznie nowe i oryginalne Produkty. Odpowiadamy za brak zgodności Produktu z umową, zgodnie z mającymi zastosowanie Przepisami Prawa, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.

  2. Wymiary Produktów na Stronie Produktowej mogą różnić się od rzeczywistych wymiarów o maksymalnie 5%. Instrukcje dotyczące pielęgnacji Produktów znajdują się na Stronie Produktowej.

  3. Jeżeli uważasz, że zakupiony przez Ciebie Produkt jest niezgodny z umową, możesz złożyć reklamację zgodnie z obowiązującymi Przepisami Prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu.

  4. Reklamację możesz złożyć w następujący sposób:

    • prześlij reklamację drogą elektroniczną na Kontaktowy Adres Email, podając numer zamówienia, opis wady oraz dołączając zdjęcia Produktu. Możesz skorzystać z udostępnionego formularza reklamacyjnego, ale nie jest to konieczne;

    • odeślij reklamowany Produkt na Adres do Zwrotów i Reklamacji;

    • Otrzymasz informację o sposobie rozpatrzenia Twojej reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez nas reklamowanego Produktu.

  5. Składając reklamację, jesteś uprawniony w szczególności do:

    • żądania naprawy lub wymiany na zasadach określonych w Przepisach Prawa, w tym m.in. w Ustawie o Prawach Konsumenta. Jeżeli wybrany przez Ciebie sposób doprowadzenia Produktu do zgodności z umową jest niemożliwy lub wymaga nadmiernych kosztów, możemy zaproponować drugie rozwiązanie (naprawę zamiast wymiany i vice versa);

    • złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpienia od umowy na zasadach określonych w Przepisach Prawa, w tym m.in. w Ustawie o Prawach Konsumenta, jeżeli:

      • odmówiliśmy doprowadzenia towaru do zgodności z umową, gdyż naprawa lub wymiana były niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów;

      • nie doprowadziliśmy Produktu do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o Prawach Konsumenta;

      • brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że próbowaliśmy doprowadzić go do zgodności z umową;

      • brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt. a powyżej;

      • z naszego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzimy Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie.

  6. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, odeślemy Produkt wraz z uzasadnieniem naszej decyzji.

  7. Pamiętaj, że masz możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in.:

    • skorzystania z pozasądowych metod rozwiązywania sporów, takich jak mediacja czy arbitraż prowadzony przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej;

    • Wystąpienia do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego;

    • Skorzystania z pomocy Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta;

    • Skorzystania z platformy ODR: ec.europa.eu/consumers/odr, umożliwiającej internetowe rozwiązywanie sporów konsumenckich.

  8. Uprawnienia, o których mowa powyżej dotyczą również osoby fizycznej – Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.