Regulamin Sklepu
Niniejszy regulamin obowiązuje od 1 lutego 2025 roku i określa sposób funkcjonowania sklepu internetowego znajdującego się pod adresem www.cherrishcompany.pl oraz warunki korzystania z niego.
Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów Sklepu Internetowego, a także prawa, obowiązki i zakres odpowiedzialności operatora sklepu jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Sklep Internetowy.
Operatorem Sklepu jest:
Jan Zarzycki prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Jan Zarzycki, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez Ministra właściwego ds. gospodarki, przy ulicy Bagatela 44 (05-402 Otwock), NIP: 5322097114, REGON: 521109660;
Aleksander Gortych prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Doux Aleksander Gortych, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez Ministra właściwego ds. gospodarki, przy ulicy Wybrzeże Kościuszkowskie 45/56 (00-339 Warszawa), NIP: 5252865570, REGON: 389111590,
działający w ramach spółki cywilnej pod nazwą Cherrish spółka cywilna o numerach identyfikacyjnych NIP: 5214032017 oraz REGON: 525924730, przy ul. Racławickiej 33/43, 02-601 Warszawa.
Definicje
Adres do Zwrotów i Reklamacji – Wybrzeże Kościuszkowskie 45/56, 00-339 Warszawa.
Cherrish lub my – Cherrish spółka cywilna z siedzibą w Warszawie, ul. Racławicka 33/43, 02-601 Warszawa, NIP: 5214032017, REGON: 525924730, będąca operatorem Sklepu Internetowego.
Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Klient lub Ty – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu Internetowego i zawiera umowę sprzedaży z Cherrish.
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
Kontaktowy Adres Email – cherrishcontact@gmail.com.
Newsletter – usługa polegająca na okresowym przesyłaniu informacji handlowych dotyczących oferty Sklepu Internetowego na podany przez Klienta adres e-mail.
Produkty – rzeczy ruchome dostępne w ofercie Sklepu Internetowego, które mogą być przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Cherrish.
Przepisy Prawa – wszelkie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przepisy, w tym w szczególności Kodeks Cywilny, Ustawa o Prawach Konsumenta oraz Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Regulamin – niniejszy dokument określający zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, prawa i obowiązki Klientów oraz Cherrish.
Sklep Internetowy lub Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.cherrishcompany.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia na Produkty.
Strona Produktowa – podstrona w Sklepie Internetowym, na której przedstawione są informacje o danym Produkcie.
Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 ze zm.).
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze wskazaniem rodzaju i liczby Produktów.
1. Postanowienia Ogólne
- Postanowienia Regulaminu dotyczą wszystkich umów sprzedaży zawieranych pomiędzy Tobą a Cherrish w Sklepie Internetowym.
- Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów oraz określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, procesu składania zamówień, zawierania umów sprzedaży, zwrotu zamówień, ich reklamacji oraz wszelkich innych kwestii związanych ze sprzedażą Produktów w Sklepie Internetowym.
- Jako, że zależy nam na uczciwej i transparentnej relacji z naszymi Klientami, akceptacja niniejszego Regulaminu jest wymagana w trakcie procesu składania zamówienia.
2. Składanie i Realizacja Zamówień
- Za pośrednictwem Sklepu Internetowego prowadzimy wyłącznie sprzedaż Produktów na odległość (online, przy wykorzystaniu sieci internetowej).
- Jeżeli chciałbyś zamówić nasze Produkty, dodaj te które Cię interesują do koszyka, wybierając odpowiednią ilość i rozmiar (jeżeli dotyczy). Na Stronie Produktowej znajdziesz wyczerpujące informacje dotyczące najważniejszych cech i funkcjonalności danego Produktu (w tym jego składu), które pomogą Ci dokonać właściwego wyboru.
- Wybrane przez Ciebie produkty trafią do koszyka, tam będziesz miał możliwość zweryfikowania swojego Zamówienia, wprowadzenia zmian (w tym usunięcia wszystkich Produktów z koszyka) lub przejścia do składania Zamówienia.
- W ramach procesu składania Zamówienia będziesz musiał podać swoje dane teleadresowe, wybrać metodę dostawy oraz sposób płatności oraz podać inne informacje, których będziemy potrzebowali do zrealizowania Twojego Zamówienia. Pamiętaj, że aż do momentu kliknięcia przycisku „Złóż Zamówienie” będziesz miał/a możliwość skorygowania wszelkich wprowadzonych danych, w tym rezygnacji ze złożenia zamówienia.
- Ostatnim elementem procesu składania zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności i wciśnięcie przycisku „Złóż Zamówienie”, które wiąże się z koniecznością dokonania płatności za zamówienie. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie potwierdzenia przez nas drogą mailową złożenia Zamówienia.
- Jeżeli po kliknięciu „Złóż zamówienie” nie dokonasz płatności w ciągu 5 dni, zastrzegamy sobie prawo do anulowania zamówienia.
- Będziemy Cię na bieżąco informowali o statusie realizacji Twojego Zamówienia, przede wszystkim o momencie wysyłki Zamówienia. Wszystkie Produkty staramy się wysłać w ciągu maksymalnie 4 dni roboczych od mailowego potwierdzenia złożenia zamówienia, chyba że na Stronie Produktowej lub w procesie składania Zamówienia wyraźnie wskazano inaczej. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek opóźnienia w wysyłce Twojego zamówienia – zostaniesz o tym poinformowany.
- Jeżeli chciałbyś anulować Zamówienie po jego złożeniu, napisz do nas na Kontaktowy Adres Email. Anulowanie może nie być możliwe, jeżeli Zamówienie zostało już wysłane. Pamiętaj, że w takiej sytuacji nadal przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy, także nic straconego. Sprawdź sekcję „Prawo do Odstąpienia od Umowy” niniejszego Regulaminu, aby poznać szczegóły.
- Pamiętaj, że włożenie Produktów do koszyka nie stanowi ich rezerwacji. Jeżeli cena Produktów włożonych do koszyka ulegnie zmianie lub zostaną one wyprzedane (dany Produkt nie będzie już dostępny), wpłynie to na Twoje zamówienie w koszyku.
3. Ceny Produktów oraz Koszty Wysyłki
- Ceny Produktów w Sklepie Internetowym podane są w polskich złotych i uwzględniają podatek VAT.
- Zastrzegamy sobie prawo do zmian cen w Sklepie Internetowym, udzielania rabatów, organizowania promocji i podobnych akcji. Natomiast dla Ciebie wiążąca będzie cena podana w momencie kliknięcia przez Ciebie przycisku „Złóż Zamówienie”. Ewentualne późniejsze zmiany cen Produktów nie będą miały wpływu na wysokość Twojej płatności.
- Zamówione Produkty wysyłamy za pośrednictwem Kuriera InPost lub Paczkomatów InPost, zgodnie z wyborem którego dokonałeś w czasie składania Zamówienia.
- Twoje zamówienie wyślemy w ciągu 4 dni roboczych. Wysokość opłat za dostawę widoczna jest w trakcie finalizacji płatności za zamówienie. Koszty dostawy zawierają się w kwocie od 10 zł do 17 zł i są zależne od szczegółów przesyłki i metody dostawy.
4. Płatności
- W celu dokonania płatności za zamówienie, możesz wybrać następujące formy płatności: Płatności BLIK, kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
- Do każdego zamówienia wystawiamy fakturę VAT, która zostanie Ci przesłana na adres email podany w procesie składania Zamówienia. Akceptując niniejszy Regulamin zgadzasz się na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej.
5. Prawo do Odstąpienia od Umowy
- Masz prawo odstąpić od umowy sprzedaży Produktów w terminie 30 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia, w którym wszedłeś/aś w posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie weszła w posiadanie Produktu.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, poinformuj nas (dane adresowe i kontaktowe znajdziesz w definicjach niniejszego Regulaminu, tj. Adres do Zwrotów i Reklamacji oraz Kontaktowy Adres Email) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Możesz skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (Aneks nr 1 do Regulaminu), jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, abyś wysłał/a informację dotyczącą wykonania przysługującego Tobie prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy – w przypadku odstąpienia od umowy zwrócimy Tobie wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Twojej decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziłeś/aś się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniesiesz żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Odeślij lub przekaż nam Produkty na Adres do Zwrotów i Reklamacji, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowałeś/aś nas o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślesz nam Produkty przed upływem terminu 14 dni. Poniesiesz bezpośrednie koszty zwrotu Produktów (koszt zwrotu Produktu).
- Odpowiadasz tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Uprawnienia, o których mowa powyżej dotyczą również osoby fizycznej – Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
6. Nasza Odpowiedzialność za Jakość Produktów oraz Reklamacje
- W Sklepie sprzedajemy wyłącznie nowe i oryginalne Produkty. Odpowiadamy za brak zgodności Produktu z umową, zgodnie z mającymi zastosowanie Przepisami Prawa, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
- Wymiary Produktów na Stronie Produktowej mogą różnić się od rzeczywistych wymiarów o maksymalnie 5%. Instrukcje dotyczące pielęgnacji Produktów znajdują się na Stronie Produktowej.
- Jeżeli uważasz, że zakupiony przez Ciebie Produkt jest niezgodny z umową, możesz złożyć reklamację zgodnie z obowiązującymi Przepisami Prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Reklamację możesz złożyć w następujący sposób:
- prześlij reklamację drogą elektroniczną na Kontaktowy Adres Email, podając numer zamówienia, opis wady oraz dołączając zdjęcia Produktu. Możesz skorzystać z udostępnionego formularza reklamacyjnego, ale nie jest to konieczne;
- odeślij reklamowany Produkt na Adres do Zwrotów i Reklamacji;
- Otrzymasz informację o sposobie rozpatrzenia Twojej reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez nas reklamowanego Produktu.
- Składając reklamację, jesteś uprawniony w szczególności do:
- żądania naprawy lub wymiany na zasadach określonych w Przepisach Prawa, w tym m.in. w Ustawie o Prawach Konsumenta. Jeżeli wybrany przez Ciebie sposób doprowadzenia Produktu do zgodności z umową jest niemożliwy lub wymaga nadmiernych kosztów, możemy zaproponować drugie rozwiązanie (naprawę zamiast wymiany i vice versa);
- złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpienia od umowy na zasadach określonych w Przepisach Prawa, w tym m.in. w Ustawie o Prawach Konsumenta, jeżeli:
- odmówiliśmy doprowadzenia towaru do zgodności z umową, gdyż naprawa lub wymiana były niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów;
- nie doprowadziliśmy Produktu do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o Prawach Konsumenta;
- brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że próbowaliśmy doprowadzić go do zgodności z umową;
- brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt. a powyżej;
- z naszego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzimy Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, odeślemy Produkt wraz z uzasadnieniem naszej decyzji.
- Pamiętaj, że masz możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in.:
- skorzystania z pozasądowych metod rozwiązywania sporów, takich jak mediacja czy arbitraż prowadzony przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej;
- Wystąpienia do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego;
- Skorzystania z pomocy Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta;
- Skorzystania z platformy ODR: ec.europa.eu/consumers/odr, umożliwiającej internetowe rozwiązywanie sporów konsumenckich.
- Uprawnienia, o których mowa powyżej dotyczą również osoby fizycznej – Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
7. Usługi Świadczone Drogą Elektroniczną
- W ramach dostępu do Sklepu Internetowego świadczymy na Twoją rzecz usługi drogą elektroniczną zgodnie z niniejszą sekcją Regulaminu.
- Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną:
- umożliwienie przeglądania strony internetowej Sklepu,
- składanie zamówień poprzez formularz zamówienia,
- zapisanie się do Newslettera oraz jego wysyłka.
- Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną:
- do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną wymagane jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu oraz z zainstalowaną przeglądarką internetową wraz z odpowiednimi aktualizacjami, pozwalającymi na prawidłowe wyświetlanie strony internetowej Sklepu;
- akceptując niniejszy Regulamin zobowiązujesz się do korzystania z usług zgodnie z jego zapisami oraz zgodnie z obowiązującymi Przepisami Prawa, w szczególności do nieprzesyłania treści o charakterze bezprawnym.
- Masz możliwość zapisania się do Newslettera, poprzez wyrażenie zgody na otrzymywanie wiadomości e-mail zawierających informacje handlowe dotyczące Sklepu Internetowego. Możesz w każdej chwili zrezygnować z Newslettera, wysyłając wiadomość na Kontaktowy Adres Email. Zastrzegamy sobie prawo do zaprzestania wysyłki Newslettera bez podania przyczyny.
- Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną:
- umowa o świadczenie usług elektronicznych zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania z danej usługi (np. wypełnienie formularza Zamówienia, zapisanie się do Newslettera);
- możesz w każdej chwili zrezygnować z usług elektronicznych, np. poprzez rezygnację z Newslettera lub poprzez opuszczenie strony internetowej Sklepu.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną możesz składać na nasz Kontaktowy Adres Email. Rozpatrzymy Twoją reklamację w terminie 10 dni od jej otrzymania.
- Regulamin jest dostępny nieodpłatnie przed zawarciem umowy oraz w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego Klienta. W sprawach nieuregulowanych niniejszą sekcją stosuje się odpowiednie Przepisy Prawa, w szczególności Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
8. Postanowienia Kończące
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów jest sąd miejscowo właściwy dla Klienta, według obowiązujących Przepisów Prawa.
- Do umowy sprzedaży Produktów w Sklepie Internetowym stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Zastrzegamy sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu w szczególnie uzasadnionych przypadkach:
- w celu dostosowania ich do Przepisów Prawa,
- w celu wyeliminowania ewentualnych postanowień mogących naruszać interesy Klientów,
- w związku ze zmianą lub rozszerzeniem oferty świadczonych przez Sklep Internetowy usług i Produktów,
- w związku ze zmianą profilu działalności gospodarczej.
- Do Twojego zamówienia będzie miała zastosowanie treść Regulaminu w formie zaakceptowanej przez Ciebie w momencie składania Zamówienia, z wyjątkiem sytuacji w której wyraźnie potwierdzisz nam swoją zgodę na wprowadzenie zmian do Regulaminu.
- W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, poinformujemy o tym niezwłocznie poprzez publikację jednolitego tekstu Regulaminu na stronie internetowej Sklepu Internetowego oraz powiadomienie wysłane na podany przez Ciebie adres poczty elektronicznej.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostanie uznane za nieważne lub bezskuteczne przez jakikolwiek sąd, organ administracyjny lub z mocy prawa, fakt ten nie będzie miał wpływu na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. Takie nieważne lub bezskuteczne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem równoważnym lub możliwie najbardziej zbliżonym do nieważnego lub bezskutecznego postanowienia.
- Niniejszy Regulamin nie ogranicza praw przysługujących Ci na mocy przepisów obowiązujących w kraju Twojego stałego pobytu, których nie można wyłączyć w drodze umowy. W takim przypadku zachowujesz ochronę przewidzianą w tych przepisach.
Aneks 1
Wzór Formularza Odstąpienia od Umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: Cherrish spółka cywilna z siedzibą w Warszawie, ul. Racławicka 33/43, 02-601 Warszawa, NIP: 5214032017, REGON: 525924730
Ja/My* niniejszym informuję/informujemy* o moim/naszym* odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów:
Data zawarcia umowy/odbioru*:
Imię i nazwisko konsumenta(-ów):
Adres konsumenta(-ów):
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
Data:
*niepotrzebne skreślić